Événements récents et à venir

Félicitations à tous les élèves du lycée Pontarcher qui ont réussi le bac cette année ! (83.05%)

Excellentes vacances à tous !

Sorg and Napoleon Maddox on stage

Publié dans Vie du lycée

Scne05Written by Selma and Yohann, 1COM

The 1Com Class as well as two other classes from another high school went by bus on Monday March 26th to  Scey sur Saône to the Eco-system hall. We attended a concert by Sorg and Napoleon Maddox.

NM01These two artists are respectively French and Americain artists associated since 2013. They released an EP called 16 DiamSorg05onds Written by Sorg, including the title Wild West. They composed and interpreted soul, jazz, hip hop and a bit electro and funk piece of musical work. They produ-ced their first extended play Ribbons organized tours in France.

Napoleon Maddox is a rapper, beatboxer and hip hop singer from Cincinnati in the United States. His goal is to settle in France. His associate Sorg, was born in Vesoul, he is a French music producer, composer, electro beatmaker , from Besançon.

A fabulous trip !

Publié dans Vie du lycée

Quelques nouvelles de nos voyageurs partis en Angleterre !IMG 1709

Mercredi 25 avril 2018 : journée phare du voyage avec la visite de Fareham College, un établissement hôtelier anglais : découverte des locaux et rencontre des élèves et enseignants : un grand moment !

IMG 1713

Jeudi 26 avril  : Excursion à Hever pour visiter le Hever Castle… avec le soleil !

• IMG_2007
  • IMG_2012